Sponsorbrein is de adviespraktijk van mij, Erik Ruts. Begonnen in de sport als onder andere hockeycoach, medeoprichter van Sportways en directeur van de Roeibond ten tijde van de Olympische titel van de Holland Acht in 1996. Daarna overgestapt naar het bedrijfsleven, naar Ernst & Young (nu EY). Als manager sponsoring en CRM heb ik campagnes ontwikkeld en begeleid voor de Olympische Spelen van Sydney, Salt Lake, Athene en Turijn. Ben in 2006 mijn adviespraktijk begonnen gericht op de strategie en effectiviteit van sponsoring.
Netwerk
Ik werk vanuit mijn praktijk samen met ervaren adviseurs met eigen expertises:
- Michiel van Schooten, Start Making Sense, creatief-strateeg;
- Thomas van Schaik, TVS Sportsmarketing, verandert de wereld door sport;
- Lutger Brenninkmeijer, Liber, fondsenwerver en verenigingsmanager;
- Lex Kruijver, eigenaar/directeur van Respons en expert in citymarketing.
Inspiratie
Het geesteskind van branding grootheid Giep Franzen. Hun publicaties zijn allemaal gebaseerd op wetenschappelijke kennis. Zeer de moeite waard.
De kennis- en inzichtenfabriek van Philp Wagner voor iedere professional en zeker ook voor mij.
Alles wat je wilt weten over sponsoring in Nederland.
De digikrant over ontwikkelingen in de sport.