Sponsorbrein Homepage Sponsorium
Sponsorbrein header image 3

Sponsortip: wall of fame

September 29th, 2009 · No Comments · reclameborden, verenigingen

Talent en directeur voor de wand

De sympathiekste club van de eredivisie, VVV Venlo (staat dat voor “Veni Vidi Vici Venlo”?) heeft deze week een Talentenwand in gebruik genomen. Op de wand komen foto’s te hangen van talentvolle jeugdspelers. Sponsors kunnen de talenten voor € 500 sponsoren en worden vermeld bij de foto van het talent. De werving gebeurd door de jeugdspelers zelf die natuurlijk gesponsord op die wand willen. Sterker nog:  gedreven door competitiedrift kunnen de spelers meerder sponsors voor hun foto regelen. De opbrengst komt geheel ten goede aan de jeugdopleiding. Goede actie? Egwel!

Het past volledig in mijn visie om een sponsor als sponsor te benaderen en niet als adverteerder. Een sponsor trekt zijn portemonnee voor de goede zaak, een adverteerder voor zijn eigen zaak. Dat verschil moet je laten voelen aan sponsors. Te beginnen bij het reclamebord. Dat moet een sponsorbord worden. Een bord waaruit de betrokkenheid blijkt van de sponsor.

De “wall of fame” is een mooi voorbeeld hiervan. De betrokkenheid van de sponsor met het talent van VVV is duidelijk. De actie is toegankelijk voor kleine bedrijven. En de talenten gaan zelf op pad. Dan is het verhaal rond. De aloude zelfwerkzaamheid van de verenigingsleden combineren met de steun vanuit de gemeenschap om de jeugd een kans en de club een toekomst te bieden. Daar kun je echt geen nee tegen zeggen als Venlo je lief is.

VVV Venlo is niet uniek. Meerdere verenigingen hebben zo’n wand. Wat mij betreft kunnen er niet genoeg van dergelijke wanden komen. Hoort zegt het voort.

Tags: ····

0 responses so far ↓

  • There are no comments yet...Kick things off by filling out the form below.

Leave a Comment