Sponsorbrein Homepage Sponsorium
Sponsorbrein header image 4

Sponsorium netwerk van start

October 23rd, 2008 · No Comments · Nieuws, Rendement, Strategie

Afgelopen dagen zijn we met alle vertegenwoordigers van Sponsorium uit de hele wereld bijeen geweest in Miami, Florida. Sponsorium is een van origine Canadese firma, opgericht door Paul Pednault. Sponsorium focust zich op rendementbepaling van sponsorships. Daarvoor is Performind ontwikkeld, een online sponsormanagement tool waarmee al meer dan 200 merken in de hele wereld kennis hebben gemaakt.

Het afgelopen jaar is er gewerkt aan uitbreiding van Sponsorium in Europa en Noord- en Zuid Amerika. Dat heeft geresulteerd in vertegenwoordigingen in de Verenigde Staten, Mexico, Braziliƫ, Argentiniƫ, Chili, Engeland, Frankrijk, Spanje, Zwitsreland, Oostenrijk, Hongarije en de Benelux. Daarmee is Sponsorium het eerste wereldwijde netwerk van onafhankelijke adviesbureaus op het gebied van sponsoring. Sponsorbrein is vertegenwoordiger voor de Benelux.

Sponsoring is in veel markten uitgegroeid tot een volwassen marketingcommunicatie-instrument. Door de economische ontwikkelingen gaat sponsoring een nieuwe fase in, waarin het meer en meer op zijn rendement getest wordt.
Die ontwikkeling is een zegen voor de branche. Het moet geen discussie zijn van fans tegenover niet-fans van sponsoring. Maar een discussie over de waarde van sponsoring in de marketingcommunicatie door communicatieprofessionals.

In onze visie is het afleiden van een gewogen set van criteria vanuit de sponsordoelen een must voor het bepalen van rendement. Dit is een stap die nog nauwelijks serieus genomen wordt. Vanuit doelen wordt er gelijk overgestapt naar meten. Bewustwording hiervan is de focus van activiteiten de komende tijd.

Tags: ····

0 responses so far ↓

  • There are no comments yet...Kick things off by filling out the form below.

Leave a Comment