Sponsorbrein Homepage Sponsorium
Sponsorbrein header image 5

Oplossingen

Een beetje science erbij

Sponsoring is een combinatie van kunst en wetenschap, ’ an art and a science’. Vooral in het ‘art’-gedeelte zijn sponsorporfessionals goed thuis. Dat zorgt voor spraakmakende verrassende sponsorships. De oplossingen van Sponsorbrein zorgen voor net dat beetje ‘science’ erbij. Zodat sponsors niet geheel op het onderbuikgevoel hoeven te varen.
Wij geven inzicht in het rendement van sponsoring: wat levert sponsoring op? Met als resultaat meer effectiviteit, meer efficiency, meer transparantie en betere accountability.

Wij focussen ons op drie gebieden:

Strategie

Een sponsorship werkt wanneer het bijdraagt aan de realisering van de marketing communicatie doelen. Wij vertalen de marketing communicatie strategie in kritische succesfactoren voor sponsoring. Met als resultaat concreet gedefinieerde verwachtingen over de bijdrage van sponsoring aan de marketing communicatie op regionaal, nationaal of internationaal niveau.

Audit

Een audit bepaalt de hoogte van het rendement van sponsorships en hun activeringen. Per sponsorship geeft een audit inzicht in de sterke en zwakke punten en de groeikansen. Een audit leidt als vanzelf tot vruchtbaar en constructief overleg met directie, marketeers en gesponsorden. De sturing van de sponsorships wordt concreter waardoor de sponsorships beter presteren.

Matching

Als u effectief wilt sponsoren kiest u voor een sponsorship dat bij u past, dat opvalt, onderscheidend is en impact heeft. Maar hoe komt u tot die keuze? De sponsormarkt is groot en veelzijdig. Er zijn zoveel mogelijkheden en niet alles biedt kansen voor uw bedrijf. Sponsormatch scant het sponsorlandschap en helpt u bij het selecteren van kansrijke sponsorships voor uw merk. Leidend hierbij zijn uw doelstellingen van het sponsorship. Wij identificeren partnerships met potentie op basis van het te verwachten rendement. Wij hebben brede ervaring met sponsorships in sport, kunst en cultuur, muziek, evenementen, maatschappij.

Activering

Zonder goede activering werkt zelfs de beste strategie niet. Wij werken bij activering op basis van consumer insights: wat beweegt de doelgroep? Op basis van die inzichten ontwikkelen wij activeringsconcepten die werken.

Performind™

De basis van onze oplossingen is Performind™, het online sponsormanagementtool van Sponsorium. Daarmee worden systematisch rendementen van sponsorships mee bepaald. Maar het is ook geschikt om de gehele portfolio mee te managen en de sponsorverzoeken efficiënt en klantvriendelijk te managen.  Meer dan 200 bedrijven wereldwijd hebben hiermee al kennis gemaakt.
Bekijk hier hoe Performind™ werkt.