Sponsorbrein Homepage Sponsorium
Sponsorbrein header image 5

Olympics, the American Way

February 18th, 2010 · 1 Comment · Olympische campagnes, Uncategorized

Met ons wereldwijd Sponsorium netwerk hebben we de afgelopen dagen onze jaarlijkse conferentie gehad. Vanaf de Bahamas, van waar je Miami zo’n beetje ziet liggen. Daarom volg ik de spelen via NBC, met een Amerikaanse blik. Dat is een blik van sportkenners. De reporters weten waar ze over praten.

Maar het is, bij Amerikaans succes, ook een sentimentele en patriotistische blik. Mart Smeets zou hier beter tot zijn recht komen. Ook al omdat reporters op leeftijd hier heel normaal zijn en ze allemaal een trui dragen.
Sponsors zijn hier allemaal “proud sponsor”. Mooie uitdrukking. Maar één sponsor heeft daar een prachtige twist aan gegeven.

Proud Sponsor Of Moms

P&G, Unilevers grootste concurrent, focust op de moeders van de atleten. Want het blijven toch je kinderen. Schitterend gevonden. Mooi ondersteunt met een commercial en een ThankYouMom website. Via de site kun je bedankjes aan moeders sturen, hun gold medal brands bekijken, of een blog van een moeder lezen (hoewel die nog niet zo actief zijn). De claim is doorgezet met de sponsoring van het Family Home. Het is station Beijing van de NS maar dan sterker en directer.

httpv://www.youtube.com/watch?v=VSn5Z7EC4ME

Altijd naar de winterspelen

IOC-sponsor VISA pakt flink uit. Kaarthouders kunnen een bezoek aan alle Olympische Winterspelen winnen voor de rest van hun leven. Trip for life, heet het. Daar kunnen alle sponsors van NOC*NSF en hun “win een tripje naar Vancouver”-acties nog een puntje aan zuigen. Deze actie is bigger & better. Precies zoals Amerikanen het willen en Nederlanders het niet kunnen maar misschien wel zouden willen.

httpv://www.youtube.com/watch?v=CW1i6eRuzIU

Tags: ········

1 response so far ↓

  • 1 Erik Ruts // Feb 18, 2010 at 22:28

    Natuurlijk zijn er ook echte missers. Zoals deze van McDonald’s: http://www.youtube.com/watch?v=ER3r2D06ork&feature=related.
    Totaal ongeloofwaardig. zelfs misleidend.
    Er is ook nog een commercial waarin een jeugdcoach zijn team beloont met een tripje naar McDonald’s onder het motto: Let’s eat like Olympians. (zucht)

Leave a Comment