Sponsorbrein Homepage Sponsorium
Sponsorbrein header image 5

Je wordt ouder, papa

April 4th, 2010 · No Comments · Entertainment, evenementen

Onlangs presenteerde Inshared een idee voor een popfestival de luxe voor 35 jaar en ouder, genaamd Lots. Minder bier, minder frites en minder modder, luidt het motto. En minder mensen, waren de reacties van twittervrienden hierop. Waarschijnlijk zijn zij niet de doelgroep. Of ze ontkennen hun leeftijd. Want wie heeft er geen zin in een popfestival met seated dinners, een hot tub, slapen op een echt bed in een Yurt en, voor de romantici, een Las Vegas Wedding Chapel? Zeker als je het kunt betalen.

Cijfers van Respons geven aan dat de doelgroep 35+ niet thuis zit. Op Lowlands is een op de vier bezoekers boven de vijfendertig jaar. Dus het is geen groep die achter de geraniums of de buis zit. Dat zal de aanleiding niet zijn voor dit concept. Maar wat zit hier dan wel achter?

Value for money

Evenementen leveren meer dan sport en media waar voor hun geld.  Alcoholproducenten maak hier goed gebruik van. Jägermeister rijdt een compleet merkconcept naar binnen met de grootste mobiele ijsbar, loungeruimte, een podium en een kleine bioscoop. Bacardi organiseert zelf evenementen of plaatst een fantastisch vorm gegeven bar bij een evenement, compleet bemand met een team van cocktailshakers (heet dat zo?). Jupiler heeft zich in de Nederlandse markt ingewerkt met voetbal maar gaat uitbreiden met evenementen.

Human needs

Kortom: evenementen zijn hot. Je hebt een grote groep mensen gedurende langere tijd op een plek bijeen. Die mensen hebben tijd, geld en goede zin. Beter kun je het niet hebben als merk. Een evenement grossiert in mogelijkheden tot interactie. Maar het succes van die interactie hangt af van je activering. Voeg je als merk iets toe? De sleutel tot succes is de activering. Alcohol is al snel van toegevoegde waarde voor bezoekers. Maar hebben ze ook zin in een verzekeraar?

We all benefit

Achter het popfestival Lots zit een uitgekiend concept volgens Adformatie. De 35+ doelgroep heeft, gemiddeld genomen, een gezin, een eigen huis, een nieuwe auto en een carrière. De ideale omstandigheden om vatbaar te zijn voor het afnemen van producten die alles van waarde zeker stellen.
Het evenement is gericht op “engagement” met de Lotsbezoeker. Het thema van activering is delen (sharing). Daarbij horen concepten als share your life (met die trouwkapel) en share the music. Het uiteindelijke doel is sympathiek en anders gevonden worden als verzekeraar. Juist door sympathiek en anders te zijn in plaats van te roepen dat je sympathiek en anders bent.

May I have your votes

Dit concept gaat werken. Zo moet je evenementen benutten. Voorwaarde is dat de uitvoering net zo sterk als het concept is. Want slechte executie is zelfs voor een goed idee funest.

Tags: ·····

0 responses so far ↓

  • There are no comments yet...Kick things off by filling out the form below.

Leave a Comment