Sponsorbrein Homepage Sponsorium
Sponsorbrein header image 3

Een gek gesprek op de Lek

August 12th, 2008 · No Comments · Columns

Daar drijven ze dan de Lek af met geneuzel over wonen bij het water. Alles wat ING als sponsor van Formule 1 heeft opgebouwd valt in het water.
Het is mij echt een raadsel hoe deze campagne door de brandingpolitie van ING is heen gekomen? Dit past niet bij de ambitie van ING om bij de top van merken in de wereld te komen. Natuurlijk: dit Lekgesprek komt de wereld niet te weten. Alleen in Nederland worden we getreiterd met deze campagne. Dan nog verwacht ik iets anders van een bank die zich vol verve op de Formule 1 heeft gestort om zijn merkwaarde op te krikken.

Bij veel bedrijven leeft de sponsorafdeling op een eilandje.  Omdat sponsoring niet aangesloten is op de dominante marketingcommunicatie. Een sponsormanager moet hemel en aarde bewegen om zijn project opgenomen te krijgen in campagnes die gaan lopen. Die tijd is vanaf nu voorbij. Zeker voor ING. Dat Lekgesprek is de druppel. We gaan de rollen eens omdraaien.
De sponsorafdeling van ING krijgt de final say over het doorgaan van alle campagnes. Hun enige criterium: past deze campagne bij onze sponsoring van Formule 1? Laat de marketingmanagers maar eens zweten om uit te leggen dat hun campagne ING tot leven brengt en de kijker urenlang weet te boeien. Het Lekgesprek duurt 18 minuten. Zeker weten dat niemand dat uitzit. Een Formule 1 race duurt een paar uur. Dat wordt door heel veel mensen uitgezeten, ook aan het water of met een hypotheekwens of met pensioenproblemen.
Power to the people… en de sponsormanager.

Tags: ········

0 responses so far ↓

  • There are no comments yet...Kick things off by filling out the form below.

Leave a Comment