Sponsorbrein Homepage Sponsorium
Sponsorbrein header image 3

Belang maatschappelijke effecten sponsorships met stip gestegen

March 10th, 2009 · No Comments · Maatschappelijk, Rendement

Logo Sponsorium

Persbericht

Bedrijven hebben meer oog voor de maatschappelijke impact van hun sponsorships. Dit is gebleken uit onderzoek van Sponsorium onder hun wereldwijde klantenbestand. De afgelopen twee jaar is de waardering van de positieve effecten van sponsorships op maatschappij en milieu enorm toegenomen. Tegenwoordig staan deze effecten bij bedrijven regelmatig bij de belangrijkste drie criteria voor rendement van sponsorships. Twee jaar geleden stonden deze criteria onderaan in de top tien.

Erik Ruts, die Sponsorium in de Benelux vertegenwoordigt, spreekt van een opmerkelijke trend: “Bedrijven geven meer prioriteit aan hun maatschappelijke reputatie. Dat was al een tijdje aan de gang maar nu is dat ook zichtbaar in de manier waarop bedrijven sponsorships beoordelen”.
Of de trend doorzet en maatschappelijke sponsorships hier van kunnen profiteren is nog maar de vraag volgens Ruts: “De eerste behoefte van bedrijven is om op te vallen en zich te onderscheiden. Alleen sponsorships die dat bieden in combinatie met versterking van de maatschappelijke reputatie zitten goed.”

Sponsorium is gevestigd in Montreal, Canada. Het bureau richt zich op het meten van rendement van sponsorships. Aan Sponsorium is een wereldwijd netwerk van onafhankelijke adviesbureau’s verbonden die de producten en diensten van Sponsorium op de markt brengen.

Tags: ······

0 responses so far ↓

  • There are no comments yet...Kick things off by filling out the form below.

Leave a Comment